Kategorier
Marknadsföring

Digital utomhusreklam med DOOH

Vill du bli sedd och marknadsföra dig med digital reklam? Då är DOOH något för dig. Nå ut till ännu fler människor med digital reklam som visas runt om i staden

Nils hade äntligen påbörjat sin resa med sitt nya företag. Nu ville han bara nå ut till så många som möjligt. För att göra sitt varumärke känt och visa att han fanns där, så valde han att satsa på Digital-out-of-HOME, det vill säga DOOH. Digital utomhusreklam som var en modern marknadsföringsstrategi och som kunde sprida hans företag till fler människor. Alla som gick förbi skylten, skulle se den och förhoppningsvis bli nyfikna.

Stora digitala skyltar var installerade på smarta ställen runt om i staden. På dessa skärmar gick det inte att missa vad det stod. Det stod med en klar text som såg lockande och inbjudande ut. Att det var mörkt ute hindrade inte, för de lyste upp ändå och fångade människors uppmärksamhet. Nils ville verkligen lyckas med sitt företag och hade hopp om att detta skulle vara nyckeln till framgång.

Smart att använda sig av DOOH

DOOH visade upp mer än bara en text på skärmarna, det gjorde det även möjligt för dem som direkt ville titta in på Nils företag. Med hjälp av QR-koder kunde de enkelt skanna koden för att få mer information och se produkterna på Nils företag, det var helt perfekt och smidigt att kunna göra så.

Det blev verkligen en stor succé att använda sig av DOOH – digitala reklamytor utanför hemmet. Folk strömmade in till Nils företag och det växte sig helt klart större. Med DOOH hade han nått ut till tusentals personer, som annars högst troligt inte hade vetat att han fanns. Digital utomhusreklam var verkligen ett perfekt sätt att marknadsföra sig själv på och Nils var minst sagt nöjd.